reklama

Subjektívny a laický názor na TREST SMRTI

Je trest smrti spravodlivým trestom?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)
Obrázok blogu

Život je pre mňa ale i pre mnohých iných najcennejšou hodnotou. Chcel by som hneď na začiatku poznamenať, že som proti najvyššiemu trestu. Tento môj postoj nepramení ani tak z toho, že som kresťan. Aj keď i to ma určitý vplyv na môj pohľad k tejto téme. Je iróniou, že spor vo väčšine vojen pramení z rozdielnosti vier obyvateľov na určitom území. A pritom každá viera káže k milovaniu blížneho svojho. V takom či onakom zmysle. Stávalo sa to v minulosti a deje sa to bohužiaľ stále. Ako príklad uvediem križiacke výpravy. S požehnaním pápeža (áno viem, zosnulý Ján Pavol II. sa za to ospravedlnil) a so zámienkou pokresťančovania „barbarských arabov“ vraždili dlhé roky. A to v mene Ježiša Krista, ktorý je najväčším predstaviteľom humanizmu a káže o tolerancii, odpúšťaní a o prikázaní „Nezabiješ“. Ďalej môžem spomenúť konflikty v súčasnosti hlavne v spojitosti s moslimskou vierou. Aj tá káže o úcte k ľudskému životu. A predsa: konflikty v Juhoslávii, Palestíne, Afganistane...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Hlavnou podstatou môjho postoja je, že tento trest považujem za nezvrátiteľný a ani nie za najvyšší. Ľudský život je príliš cenný na to aby oň hocikto prišiel omylom. Každý sudca je iba človek. A aj keď sa na tresty smrti čaká aj niekoľko rokov, myslím, že doživotný trest odňatia slobody v určitých podmienkach je omnoho horší. Na druhej strane pociťujem určitý paradox. Som si úplne istý v dvoch veciach: 1. žiaden človek nesmie druhému siahnuť na život, 2. viem, že keby mi niekto zavraždil veľmi blízkeho človeka, asi by som urobil všetko, aby sa uplatnilo biblické oko za oko, zub za zub. Aj ten najzásadovejší človek sa môže po takom emotívnom zážitku zmeniť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Na záver by som chcel skonštatovať, že najlepšou odpoveďou na to, či vykonávať trest smrti alebo nie, je snaha vytvoriť spoločnosť bez nutnosti čokoľvek trestať. Je to síce utópia, ale bez cieľa je hľadanie vhodnej cesty ťažké. Zatiaľ sme na dostatočnej technickej úrovni, aby sme pre verejnosť škodlivých jedincov mohli izolovať a prevychovať. Prípade izolovať a umiestniť tak, aby boli spoločnosti nejako prospešní. Poprava nie je ani etickým, ani logickým a ani uspokojivým riešením. Bohužiaľ i toto tvrdenie je relatívne a i tu platí, že výnimka potvrdzuje pravidlo. Kto si ešte nepovedal: „za toto by si zaslúžil zomrieť...“  Musí sa nájsť konsenzus, pretože radikálne tvrdenia sú vo veľkej väčšine mylné. Na internete i v knižniciach je dostatok publikácií s touto témou. Dalo by a o tom písať a písať... Toto je len môj krátky názor na fatálny trest.

Marián Biel

Marián Biel

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som 23-ročný študent z Trnavy. Tu študujem na fakulte masmediálnej komunikácie.Rád sa bavím o filmoch, digitechnike, hudbe a vlastne o skoro všetkom. Zoznam autorových rubrík:  filmSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu